söndag 25 maj 2014

I natt doftar det syren.

Försommar i vårt sovrum. 

Känner mig nöjd. Den här helgen har jag hunnit med så mycket i trädgården och växthuset. Allt är i jorden, (nästan) och jag kan pusta ut.
 Varje vår har man en viss press att hinna med allt det där som man har planerat för sin trädgård under vintern. Ni vet, fröer och plantor som ska sås och planteras. Rabatter som ska rensas från förra årets växtlighet och ja, ungefär hundra andra saker som en måste ta itu med.
Sen övertrasserar jag alltid kontot på diverse växter och krukor vart eviga år. För att ha ett intresse för trädgård kan bli väldigt, väldigt dyrt. Speciellt om en är som jag och inte orkar driva upp allt från frö.

Men som skrivet. Nu känner jag mig så himla nöjd när jag tar ett varv i trädgården på kvällskanten. T.o.m. gräset är prydligt klippt och grusgången rensad.
Jag är helt enkelt i fas. För en gång skull.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar