tisdag 11 december 2012

Ordning och reda, pengar på fredag.

På andra sidan dörren gömmer sig den här...

Nu har jag äntligen fått upp vårt andra hemmabygge, nämligen den här inköpslistan. Att skriva upp vad som behöver införskaffas gör att vardagen blir enklare. Vet inte hur många gånger jag kommit hem från matvarubutiken för att komma på att jag glömt att köpa det jag absolut inte fick glömma eller stått i affären och förbannat mig själv för att jag inte skrivit inköpslista.

Så nu gör vi ett försök att både vara effektiva och ekonomiska. För det händer ju att jag köper saker för att jag inte riktigt vet om det finns t.ex kaviar eller majs. Väl hemma inser jag att... jo kaviar hade vi, majs också och ja det går väl åt men ack så dumt med dubbla uppsättningar. Väldigt onödigt, men nu ska det bli ordning på torpet. Hoppas jag...
vår hemmagjorda inköpslista.
Hoppas nu bara att vi sköter vår lilla lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar