torsdag 16 januari 2014

Bästa juicen.

I bröllopspresent fick jag och maken en råsaftcentrifug. Sparsamt använd genom åren men nu går den verkligen på högvarv här hemma. Jag fick ett så himla bra recept på en juice av min mamma och kan nu inte riktigt sluta köra diverse frukt och grönsaker i apparaten. Inbillar mig att det är förbaskat bra och att elaka förkylningsbaciller ska hålla sig borta om jag dricker de här urgoda juicerna.

Tänkte dela med mig av ett recept. Är dock medveten att verkligen inte alla har en sådan här råsaftcentrifug men då kanske man kan göra om lite i receptet så att man får en liknande variant på denna vitaminbomb.

Vinterkick, (som jag kallar den). 1 person.

1 granatäpple
1/2 rödbeta
1 äpple
2 apelsiner
ca 3 cm ingefära

Kör i apparaten. Sedan klart för att kicka igång en vintertrött kropp.





1 kommentar: