lördag 18 januari 2014

Årskrönikan, del 3.

Sen for vi hem till ön igen och sommaren började på riktigt.

Jag flyttade hemifrån för en tid och drog till stugan. Jag, lillen och hönisarna hängde ihop.

Vi fyllde dagarna med loppisbesök. Jag gjorde kap efter kap. Ta den här provdockan från 1950-talet som ett exempel. Blev så glad när jag hittade den.

Sen det här skåpet som passade perfekt i det här hörnet. Ni skulle ha sätt hur det såg ut innan, en tjockis TV med sladdar i ett kaotiskt virrvarr.

Mamma kom och besökte mig och vi gick en hel massa promenader.

Det hände roligheter på min veranda. Alltså i huset där vi bor på riktigt.

Jag unnade mig egentid och fotade b.l.a. den här 50-tals negligén i solnedgången.

Vi plockade kantareller. En av de bästa grejerna med sommaren är ju faktiskt att ge sig ut i skogen och leta skogens guld.

Vi hade picknick på hemliga stället.

Tog tidiga morgonpromenader.

Kände mig lite ensam ibland, men snart fick maken semester...

...och vi hade kalas i trädgården.
Men mest av allt var vi föräldrar åt den här lille som vi gjorde en massa roligheter med under denna härliga sommar. Fast pappa ägnade också x antal timmar åt åkdonet på bilden. Hans stolthet, sin alldeles egna Volvo Amazon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar