torsdag 2 januari 2014

Stockholmsvistelsen.

Hoppas ni hade en trevlig jul och ett fint nyår allesammans, för det hade jag. Att få vara hemma i min barndomsstad var såklart det bästa, för det är där jag trivs bäst. Sen var jag och maken även i Stockholm och det var definitivt inte fy skam det heller. Med väskorna packade och ett leende på läpparna rullade vi upp till huvudstaden.
Jag hade ju såklart tänkt att fota en hel massa, men tydligen var inte batteriet laddat ordentligt så det blev bara några få foton. Tråkigt. Men några blev det ändå så vi tar väl en titt på dem tycker jag.

Först gick vi med bestämda steg till butiken "Old touch". Var där för ett par år sedan och då väntade vi nära på en timma på att butiken skulle öppna. När det var tio minuter kvar till öppningen orkade jag inte vänta längre, (gick till en närliggande antikbutik och köpte en svindyr lampa istället). Ångrade mig som sjutton sedan. Varför hade jag inte kunnat stått ut i tio minuter till och fått besöka den butik som jag så länge hade velat titta in i. Så typiskt mig.
Passerade förövrigt den här fina blomsteraffären på vägen dit.

Väl där inne fanns det saker precis överallt. Man kunde nog finna det mesta. Så roligt att gå runt och titta i sådana butiker.

Skyltfönstret var fyllt med jul och vi gick runt och mös, men tyvärr blev det inget köp. Väl ute på gatan igen spatserade vi mot folkmyllret. Kändes som de flesta var ute och handlade på rean.

På kvällen bytte vi om och...

...la drycken på kylning. För vi skulle till Riche. Så som jag längtat efter att få gå på restaurang. Det var ju så längesedan.

Dagen efter fortsatte vi att spana i butiker. Jag hittade den här fina och slog till. Kan lugnt säga att jag har varit svältfödd på kläder en längre tid så att få köpa sig lite fint gjorde inte ont precis.

Sen åt vi ju massor, mest hela tiden. En del dumplings blev det. Kunde dock konstatera att min kinesiska arbetskollega slog dem alla med hästlängder med sina egna helt fantastiskt goda dumplings. Längtar efter dem.
Och här tog kamerabatteriet slut, hade velat visat mer av vår vistelse men så blev det inte den här gången.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar