söndag 23 februari 2014

Loppis-krångel och citronträd.

Vilket sjå det var på loppisen igår. Först var jag och lillen där och tittade runt. Hittade den här fina gula pallen och ville förstås ha. Sen kom lillen körandes med en sådan där "lära-gå-vagn" från Brio. Den hade han hittat bland några loppisföremål, så då kände jag att det klart han ska ha den. Sen kostade den bara 60 kr. Ett kap tyckte jag. Dock hade jag inga kontanter så jag for hem för att hämta lite kosing. På vägen tänkte jag att den där pallen var nog ändå ganska onödig. Vi har en pall redan och ja, fler grejer behöver vi egentligen inte. Så det slutade med att jag bara tog med pengar till Brio-vagnen.
Köpte den och åkte hem. Fast hemma började jag ändå att känna, nej men jag måste ha pallen. Den skulle passa perfekt i vårt kök. Krafsade ihop ytterligare lite pengar och for iväg. Köpte. Väl hemma, super nöjd.
Lillen tycker också hemskt mycket om den. Han drar den till diskbänk, köksbänk och skänkar. Klättrar upp på pallen och når allt som han inte får nå. Kalas ju.

Men nog om det. Trippen till Ikea igår resulterade i ett citronträd. Har så länge velat ha ett, men de brukar kosta multum i den här storleken. Nu var det ett superpris så jag var tvungen att slå till. Väl hemma klädde jag den fula plastkrukan med en papperspåse. Hade nämligen ingen passande kruka. Man tager vad man haver.
Nu står trädet i växthuset och ser alldeles förträffligt ut och mot alla odds så städade jag där idag. Känns riktigt bra. Så nu väntar bara tomaterna, gurkan, fikonen och chilin på att få flytta in och växa till sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar