torsdag 20 mars 2014

Mitt nya hälsosamma tänk.

Önskar att jag var frisk nog så att jag kunde börja träna, (har varit förkyld ett tag nu). Känner ett enormt sug att få sätta igång och samtidigt känna den där magiska förändringen som kommer efter bara en kort tids träning. Då man blir piggare, starkare och alertare, inte bara i kroppen utan även uppe i hjärnkontoret.

Har för övrigt börjat äta nyttigare. Försöker att inte äta alltför mycket sött. Få i mig mycket fibrer, (så att magen fungerar). Dra ner på det röda köttet och framförallt att äta mig mätt på bra mat. Så att jag inte faller i de där hungers-fällorna som gör att jag blir sugen på och väljer att mätta mig med bröd, pommes och choklad. Allt sånt där som jag älskar, men som jag älskar mindre och mindre när jag faktiskt håller mig till en nyttig och balanserad kost.

Häftigt det där, efter bara två veckor med ett nyttigare mattänk så har jag märkt att min hjärna hellre väljer den nyttigare maten, även fast det samtidigt erbjuds ett ohälsosamt "och mycket godare" alternativ.
När jag då märker hur det går att förändra. Att man inte är fast i skräpmatsträsket för all framtid. Ja, då får man en kick och vill ju såklart bara fortsätta på den hälsosamma banan. Så nu gör jag det, även fast jag misslyckades brutalt igår. Fast det gör ingenting, för mina tankebanor har förändrats och jag vill verkligen förändra min livsstil. Det är det som är den stora skillnaden mot tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar