torsdag 17 april 2014

Glad påsk & äggfärgning.

För att få lite påskkänsla provade jag på det här med att färga ägg. Det var inte så vidare planerat utan jag tog det jag hade hemma. Blåbär för lila ägg och gula lökskal för bruna ägg, (alla äggen var vita från början). Till min förvåning blev det knappt någon färg alls från blåbären, medan lökskalen färgade av sig rejält.
Kul att testa och något jag gärna gör om.

Nu ska vi fira påsk och min familj kommer och hälsar på. Ska bli fantastiskt skönt att ha lite ledigt också.

Glad påsk på er allesammans och ät en massa (ekologiska) ägg.





3 kommentarer:

  1. Glad påsk! Här har vi bara bruna ägg verkar det som, måste vara all den spanska solen som hönorna får tror jag! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra ifrån dig. Hoppas allt är bra med dig. Hör av dig om du har vägarna förbi.
      Kram!!!

      Radera
  2. Allt är bra! Absolut det ska jag göra! Har sänt dig ett e-mail med lite kort jag tror du uppskattar! Kram!

    SvaraRadera