måndag 21 juli 2014

Inget mer knip i tårna inte.

De här trevliga träskorna kom jag hem med från Stockholm i fredags. Jag köpte dem i den lilla skoaffären Knulp på Kungsgatan. Så glad jag blev när jag fann dem, för jag är alltid på jakt efter det där perfekta träskoparet. Provade ganska många, speciellt dessa sandal-liknande träskorna som så många har nu. Men jag kan verkligen inte ha sådana. Jag har provat och provat men mina fötter blir gigantiska i dem, eller så sitter de inget skönt. 

Men så såg jag de här raringarna och jag föll pladask, både för färgen och utseendet. Men framförallt satt de så himla bra på foten. Inget mer knip i tårna för att hålla kvar skon när en är ute och spatserar. Utan de sitter helt enkelt som gjutet.

Så glad att jag köpte dem. Nu har jag ett par båda hemma och i stugan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar