onsdag 7 november 2012

3 album med extra sting.

Oj, vad frånvarande jag har varit här på bloggen. Anledningen är att jag och lille Douglas har varit bortresta. Vi har varit i Närke, mitt hemlän.
Det var otroligt skönt att få lite miljöombyte och träffa släkt och vänner.

Men nu tänkte jag inte skriva om det utan om tre skivor som har något alldeles extra. Skivor som berör och väcker minnen.
Som vi alla vet, musik är livet och för bästa resultat så släng på en skiva på en vinylspelare för det ultimata (raspiga) ljudet. Då kommer även den minst dansanta slänga fram sina lurviga. Jag lovar!!

Hole - Retard girl.
Tidiga hole som låter hårt, tufft och är så mycket min tonårstid. Inget som jag lyssnar på varje dag men när jag väl gör det så vill jag genast färga håret rosa, hoppa ut genom fönstret och göra en massa tokigheter.
Rolling Stones - Sticky fingers.
Stones har jag matats med ända sedan barnsben då min käre far ständigt spelade dessa rävar. Så med den ständiga inmatningen så blev även jag ett stort fan.
Av alla deras skivor så är det här den absoluta favoriten. Det är rock och blues i det perfekta samspelet och jag önskar att fler av deras skivor hade låtit så här.
Billie Holiday - Lover man.
Den perfekta bakgrundsmusiken. Hennes musik får dig att känna som att du är med i en vacker gammal film och det räcker himla långt det.

1 kommentar: