söndag 18 maj 2014

Den stora potatissättardagen.

I lördags var vi otroligt pepp för det var dags att sätta 50 kg potatis i jorden. Många var inblandade, min man, pappa, min mans bröder och min svärfar. Lillen var ju såklart också med. Helt galen i traktorer har han blivit, det var stört omöjligt att hålla han borta från åkdonet. Så han satt med mest hela tiden under sättningen.

Så här ser det alltså ut när de en och en åker ner i jorden.

Är så himla glad att vi har en sådan här potatissättare. En 50-talare som fungerar precis som en ny.

Livet på landet alltså. Lillen kan knappast trivas bättre. Önskar bara att vi hade en egen markbit.

Och så här såg ekipaget ut.

Efter hårt arbete unnade vi oss en bit mat. På favoritrestaurangen uppe i Byxelkrok åt vi gott.

Lill-herrn kan inte sitta still för länge. Så medans vi väntade på maten promenerade vi omkring i hamnen.

Här är det kontrastrikt vill jag lova. Industriellt, med sillcontainrar och...

...putt i nuttit.
Efter middagen for vi hem och fortsatte arbetet. Jag behövde så i mitt land och även sätta ytterligare lite potatis. Så med hjälp av min far hade vi snart klarat av det också. Sent på kvällen kunde vi äntligen sätta oss och ta det lite lugnt. Kroppen kändes härligt trött och jag var så nöjd med dagen.


1 kommentar: