torsdag 12 juni 2014

I min trädgård.

En sväng i trädgården på kvällskanten gör mig inte besviken. Det blommar, jordgubbarna är snart röda, fåglarna gör sitt bästa för att få en i sommarstämning med sitt kvitter och det är fortfarande grönt och inte brunt runt omkring oss.
Allt frodas och min bästa tid är nu.

Alltså, jag fullkomligt älskar pioner. Har som mål att plantera en ny buske för varje år som går. En kan liksom inte få för många.

Lejongapet har växt som bara den.

I växthuset är det mest grönt än så länge. Men snart kommer det gurka, tomater, paprika, fikon, druvor och physalis. Kan knappt bärga mig.


4 kommentarer:

  1. Grattis till att bli Veckans Blogg! :)
    Och vilken fin trädgård du verkar ha! Pioner är verkligen galet vackra, jag har en....en mörkröd. Hade så gärna velat ha vita och ljusrosa...mer mina färger! :)

    Vi ses säkert igen, det är en fin blogg du har!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket! Det är viktigt det där med färger på blommor.
      Pioner är så tacksamma för de är lättskötta o blommar vackert. Perfekta som smittblommor också....

      Ses😉

      Radera
  2. Stort Grattis Annelie, till att ha blivit veckans Blogg!
    Underbara bilder!
    Twisted sister

    SvaraRadera