måndag 24 september 2012

Cravings!



När jag var gravid hade jag cravings. Salta katten, blodgrape och mannagrynsgröt var några, men framför allt var det jordgubbar. Jag har aldrig brytt mig speciellt mycket om jordgubbar. Visst det är gott med jordgubbar med mjölk eller på tårta. Men den här våren var det helt galet vad jag ville ha jordgubbar....och det med detsamma!
Tyvärr var det fel säsong så allt som fanns i butik var superbesprutade utländska gubbar att inhandla. Dessa ville jag helst inte äta just för den kraftiga besprutningen.
Men däremot kunde jag ju lukta. Med ett kraftigt ökat luktsinne nosade jag mig fram till grönsaksavdelningen där gubbarna fanns och där stod jag, ett flertal gånger med en förpackning i handen och sniffade mig mätt på den underbara doften. Detta slutade såklart med att jag köpte en besprutad ask. Kunde inte stå emot!
Det visade sig dock att doften bedrog, för gubbarna smakade ingenting.
Jag fick i alla fall senare, under sommaren min beskärda del av dessa godbitar.
Vilka cravings har/hade du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar