tisdag 25 september 2012

Höstfägring!


I helgen for vår lilla familj till mina hemtrakter i Närke. Vi var fullbokade som vanligt. Alltid har vi ett strikt schema att följa för att hinna träffa släktingar, kompisar och även att bara få vara.

Denna gång var det släktingar som ville klämma på bebis och även fira mig lite grann eftersom jag fyller år i veckan. Sedan hann vi även med att träffa Frida, hennes make och deras lilla, lilla bebis (som var så söt).
Mamma, jag, lillen och hunden Nalle var också ute på en lyckad kantarelltur. Älskar att gå i skogen, det ger sådan frid. Ännu bättre är det när Nalle får vittring på älg, då blir det himlans spännande. För man vet aldrig om herr/fru älg får för sig att stega ut på skogsvägen och visa upp sin vackra nuna.

Det var i alla fall en underbar helg, enda kruxet är att jag alltid vill stanna kvar. Flytta hem igen. Men den värsta hemlängtan brukar lägga sig efter någon dag när jag väl har kommit hem till ön igen.


Svampar i klungor.


Åkrar i skogen.


 Giftig men grann.


Mammas damm.


Kantarellerna blev till toast och till det en "fattigmanssoppa" på potatis och morötter. Mycket, mycket gott!


Kalasfint!!


Blommor som fortfarande står pall.


Liljekonvaljen med sina röda bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar