torsdag 18 oktober 2012

Detaljer.


Med tanke på min bloggs namn har det dock inte blivit så mycket av varken trädgård heller hus den senaste tiden. Att trädgården fått lida har sina förklarliga skäl, vilket jag skrivit om tidigare. Angående mina hus så är de under renovering. Därför har det inte varit så mycket att visa, men snart ska vi sätta igång att renovera både hall och sätta in nya eldstäder, så då blir det en hel del att blogga om. Så håll ut mina kära läsare, snart gör jag skäl för min bloggs namn.
Men innan dess så bjuder jag på lite detaljer från mitt hem. Varsågoda!
Gamla tändsticksaskar kan man verkligen inte få för många av.

Pippi på lampskärm.

Sätt en bild eller tidningsutklipp i ramen på en tavla. En trevlig detalj som bryter av mot tavelmotivet.

I mitt vitrinskåp finner man b.l.a. detta. Trevliga servisen Amanda, en kaffekvarn från Jonas farmor (vi har testat den, men det blev inget vidare resultat) och en kaffekanna från Kockum.

.
Änder i trä som man förr lät flyta i vatten. Syftet var att locka till sig levande fåglar vid andjakt.

På min kylskåps dörr och på kylen finner man dessa bilder och...

denna trälåda. Mjölkkannorna är från Jonas farmor och ett Mon amie fat utan kopp. För koppen har kära Ester slängt i golvet.

Ja, det var allers.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar