lördag 9 mars 2013

Teknikfunderingar och ny trivsam byrå.


Ligger nu med datorn i knät. Myser i värmen från spisen som tinar upp min frusna kropp efter en lång promenad i strumpbyxor (inte enbart dock). Idiotiskt att inte klä på sig, jag vet.

Idag har vi hämtat ved, ordnat en hushållsmaskin så att våra surdegar inte blir så övermäktiga utan istället hanterbara. Att knåda deg tar minst sagt på krafterna.
Ligger även och fantiserar om min nya telefon som ska införskaffas. Jag ligger ju som vanligt efter i teknikens värld och har ingen sådan där häftig smartphone (bör jag nämna att vi fortfarande har tjock-tv) och när jag idag inte ens kunde svara i telefonen när det ringde så få det faktiskt vara nog. Man måste ha en fungerande lur.
Bjuder även på en bild på vår nya möbel. Inte speciellt ofta köper vi nyproducerade möbler, men den här gången blev det så. Våra kläder måste bo någonstans och de kände inte för att bo kvar i den förra byrån. Våld användes dagligen på dess lådor för att öppna och stänga och det mina kära läsare är ju inte så trevligt.
Men känner jag mig själv rätt har jag snart målat om den och bytt beslag. Då kommer den trivas bättre hemma hos oss, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar