onsdag 6 mars 2013

Tomatdrömmar.


Åhh, vad jag längtar tills jag får skörda mina egna tomater. Att få knipsa av en solmogen tomat från plantan, föra den till näsan och dra in den helt otroligt aromatiska doften så att tårna krullar sig. Rycka några basilika blad från terrakottakrukan sen äta...på stående fot. Underbart!
Fast nu får jag tråkigt nog nöja mig med köpta tomater, men när de vilar så här, på ett fin fint jugendfat så blir det ju genast lite roligare.
Rar liten fisk det där.

Odlingssäsongen närmar sig med stormsteg. Dags att sätta frön och planera det sista. I år kommer jag satsa nästan alla mina odlingskort vid min sommarstuga. Där är det så fantastisk jord och det är alltid roligt att odla där. Ska bygga ett drivhus också så jag kan ha tomater där (de mognar ju så mycket snabbare då). Tänkte även plantera ett valnötsträd. Får se om det blir så. Planerna är många vill jag lova.

Ha det nu gott i vårsolen. Ni känner vårpirret va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar