onsdag 31 juli 2013

"...men löken ligger i källaren och grubblar tyst på sin gåta. Vad är det för fel på mig som bara får mänskor att gråta?"

Litet gulligt citat från Lennart Hellsing som passade fint till dagens inlägg.

För nu har jag äntligen dragit upp några lökar ur landet. Lökar som hade gott i blom och som jag läst ska upp ur jord snarast möjligt eftersom lök som blommar inte blir de godaste. Vad vet jag, men så
blev det i alla fall och det gör ju absolut ingenting för jag och lök är = sant.
För jag fullkomligt älskar lök och har alltid gjort och i år odlar jag gul lök, pip-lök och purjolök. Tre sorter ur lökfamiljen, hade jag dock haft mer plats hade det helt klart blivit fler sorter. Så därför funderar jag på att anlägga ett land enbart för lök till nästa år och eftersom jag äter en väldans massa lök så kan det ju vara trevligt att ha ett lager. Sen känslan av att ha odlat sina egna grönsaker går ju inte av för hackor det heller, som vi alla vet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar