onsdag 17 juli 2013

Runt mig och mitt hus.

Detaljer jag tycker om just vid min stuga som jag tycker ni ska få se.

Eldningstunnan i trädgården. Locket har min man förövrigt precis skurit av så nu gör den ju äntligen själ för sitt namn.

Dahlia-blad på stentrappan som leder upp till huset.

Mina tomatplantor.

Spegeln i lillens rum.

...och den gamla stickkontakten som jag tycker är alldeles underbar.

Att jag själv äntligen tillåter mig att gå sommarkläder. Frusen och hemskt ointresserad av att bli brun gör att långärmad tröja och byxa kanske sitter på lite väl länge innan jag låter plaggen sakta men säkert bytas ut mot något mer somrigt.

Trädgårdspumpen tycker jag också om. Igår kväll t.ex satt jag och hönsen på brunnslocket och mös och funderade och det var ju precis så trevligt som det låter.

Kryddhyllan. Den har varit lagrad på vinden en längre tid men äntligen har den fått komma ner till köket och där gjorde den sig alldeles utmärkt.

Blommor. Förvisso har dessa blomster gjort sitt i naturen för buketten plockade jag för någon vecka sen men hos mig finns det nästan alltid blommor i vas, lite varstans i huset förövrigt. För det är ju hemskt trevligt att få njuta av buketter eller en ensam blomma nedstucken i något passande som liknar vas. Pricken över i:et i min inredning och dagliga upplevelse.

Saker som matchar varandra utan att det på något vis är uttänkt och planerat. Det tycker jag är fint. Sånt som bara råkar bli, helt enkelt.

Humle.

Flugor som kammar sig.

Det var lite av det som finns och är runt mig och mitt hus just nu. Härliga saker och ting och kryper man riktigt, riktigt nära så kanske man får se flugor eller någon annan varelser göra sin morgon eller kvällstoalett. Det tycker jag att man ska för tillåt dig att stanna upp och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar