tisdag 18 juni 2013

Höns och kattungar.

Alltså jag tycker verkligen inte om när det blir så här dåligt med uppdateringar på bloggen men just nu är det för jäkla mycket som jag har att göra helt enkelt. Bloggen ids inte med, så är det bara, men jag ska försöka klämma in ett och annat så det händer något intressant här.

Jag hade b.l.a tänkt visa några bilder från fotokursen, (som jag redan saknar, hade gärna gått en vecka till eller två), men såklart lyckas jag inte få över bilderna till bloggen. Blir galen på min okunnighet inom data, snacka om att det begränsar mig. Så istället kommer några bilder från helgen.

(Någon kanske tycker att det ser hemskt ut med nätet som hägnar in hönsen, men tänk då på att de skyddar dem från rovdjur och gör att de känner sig trygga, sen kommer de även få gå fritt i trädgården dagtid, så de kommer ha det så bra.)

Först och främst fick jag hälsa på hönsen som nu äntligen flyttat hem till oss. De verkar ha stationerat sig väl för de ser verkligen ut att trivas och ägg levereras precis som de ska.

Rutan och Astrid är två av hönorna men den tredje har inte fått något namn än. Någon som har ett förslag?

Lillen fick låna en fin, fin tröja av sina kusiner. Dör söt-döden när han har den på sig.

Fika gjorde vi också.

Sen träffade vi den här och hens syskon. Så rara och fina, men om ett par månader är det high life deluxe när de far fram. Då kan de minst sagt ta musten ur en, nästan som en minibaby att ta hand om.

Tänk alla nya möten lillen får göra. Precis allt är ju nytt och superspännande. Vassa kattklor hindrar inte driften att undersöka.

Inte den bästa skärpan men vem kan motstå den här skära tungan? Var bara tvungen att visa.





5 kommentarer:

  1. Döp hönan till Doris (Eller Agda)! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ellen kan den också heta!

      Radera
    2. Tackar, bra namnförslag. Får se vad det kan tänkas bli

      Radera
  2. Hur går det? När presenteras vinnarförslaget på hönis?

    SvaraRadera
  3. Förslag: Sigbritt

    SvaraRadera