torsdag 20 juni 2013

Några bilder...


Att upptäcka kameran som jag har gjort under mina dagar på fotokursen är verkligen en aha-upplevelse. Hur ska jag någonsin kunna gå tillbaka till min kompaktkamera nu när jag har fått chansen att foto med en systemkamera, (jag har den till låns ett litet tag till). Att få lära sig allt det fantastiska en kamera besitter och inte bara knäppa av en bild på auto. Att verkligen läsa motivet, planera, ställa in och sen trycka av är så jäkla roligt. Förut har jag mest bara tagit en bild utan att tänka speciellt mycket eller så har jag inte haft tid för att lillen blivit otålig.
Men nu blir det andra bullar, även fast lillen knappast lär ändra sin otålighet, men jag ska verkligen försöka tänka på allt jag lärt mig och jag kommer definitivt spara ihop till en systemkamera. Jag har blivit fotofrälst.

Och här kommer några utav alla bilder jag tog...helt enkelt de jag tyckte bäst om och som ni ser så är jag totalt inne på att fota blomster. Antar att det är en sådan där nybörjare grej.




2 kommentarer:

  1. Mycket fina bilder.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Jag hade foto som tillval på gymnasiet. En ny värld öppnade sig, när man var ute i fält och gjorde mätningar, inställningar. Jag använde en Canon med flera olika objektiv som man fick byta, allt efter behov. Nu tar jag bilder med den nyinköpta biltelefonen, det är inte klokt man behöver ju bara fånga skärpan och knäppa. Det är bara en sak, hur tar man kort på en spindel i sitt nät? Antingen får man skärpa på spindeln eller också på bakgrunden (buskar, gräs m.m.). Hur får man skärpa på både spindel och nätet? Jag har funderat på att ta med en blomspruta och duscha på lite vatten på nätet men då drar väl spindeln iväg. En annan sak som man kan testa om man vill ta en bild på en fjäril som sitter på en blomma. Lägg ut en liten droppe honung på blomman, sedan är det bara att vänta. Idag ska jag och en väninna besöka Open Art. Efter detta ska jag fortsätta med mitt semesterprojekt att plåta småkryp. Eller om man vill uttrycka sig lite mer kulturellt "skapa fotokonst av ohyra".
    Twisted sister

    SvaraRadera