söndag 9 juni 2013

På resa, del 1.

Nu har jag varit bortrest i fyra dagar i mina hemtrakter. Så himla skönt men som vanligt hade vi ett hektiskt schema. Träffa alla, hinna med allt. Ja, inte en lugn stund men ändå trevligt med lite fart och fläkt.

Första kvällen tog i alla fall jag och min kära mor en tur ut i naturen och till närmsta stad för att njuta av kvällens lugn, solnedgången och även få en chans att fota lite. Så här kommer en mindre bildkavalkad. Varsågod!

Kvällen var så himla vacker. Jag har nog inte riktigt fattat att det är sommar än men nu förstod jag för jag tog mig tid att ta in allt det fina.
Man får liksom inte glömma det där, att njuta, för det går så fort och nu är det helt klart den bästa tiden. Allt är grönt utan tillstymmelse till torka och alla sköra vilda blommor är i sitt esse och förväntningarna inför sommaren är höga. Åh, älskade tid måtte du inte fara din kos.

Hur mycket jag än gillar Öland så är det något speciellt med ens egna hemtrakter.

Några vackra byggnader fann jag också, b.l.a. denna som hade...

...så underbara fönster. Tänk att få ha ett orangeri med ljusinsläpp från ett sånt här fönster.

 Sen åkte vi vidare och såg den här tuffa bilen som hade härlig utsikt.

Att få promenera i en nästan folktom stad med dessa gamla hus gör gott för själen.

Med utsikt som denna kan ingen klaga.

Någon som samlar på plåtburkar. Tjusigt.

Efter att ha spanat på alla fin fina villor spatserade dess skor hem och la sig för dagen efter var det dags för nya äventyr.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar