onsdag 4 september 2013

Neptuni åkrar.

För att pigga upp mig lite förra veckan åkte jag och Douglas ut på tur. Vår destination var Neptuni åkrar. Jag kände att lite friska havsvindar behövdes i mina lungor och ja, jag blev nockad av den klara luften och blåsten som väckte min mosiga hjärna till liv.

Jag förundras ofta över hur vacker vår ö är. Det är nästan lite på låtsas ibland och det är ju knappast svårt att finna fototillfällen, om man nu är en sådan naturnörd som jag.

Här har människohanden varit framme. Ofta ser man sådana här steninstallationer längs den norra delen av den öländska kusten. Vackert tycker jag.

Lite smått allena på kalkstenen.

Små stigar längs vattnet.


Sen drog vi vidare.

Men vi fick snart stanna för något eller snarare några som blockerade vägen. Jag hoppade raskt ur bilen och började fota och plötsligt var de framme vid bilen och jag fick snabbt hoppa in för att inte bli nedsprungen.





2 kommentarer: