måndag 23 september 2013

Peppig höst.

I går var jag på en föreläsning där Elsa Billgren talade om vintage. Jag hade verkligen sett fram emot detta och var hemskt glad över att få komma ut lite. Att bara få vara med mig själv för en stund.
Själva framträdandet var kanon och det var riktigt kul att se hur enormt påläst och engagerad hon är inom ämnet. Så engagerad så att jag själv kände att mitt insomnade intresse för kläder, mode och vintage äntligen väcktes till liv. En liten spirande känsla i magtrakten.
För under det senaste året har jag inte haft ork, intresse eller passion för det här med kläder. Jag har känt mig urholkad och bara sett till Douglas bästa och inte tänkt så mycket på mig själv. Såklart hör väl det till livet som nybliven mamma men för att jag ska må prima så behöver jag även tänka på mig själv och mitt yttre, utan att det för den skull ska behöva bli ytligt på något sätt. Det är bara det att jag mår bra när det är vackert runt omkring mig och när jag känner mig fin, pigg och på hugget. (Vem gör inte det liksom??)

Saken är ju den att jag har haft ett enormt intresse för kläder, mode och allt som är skirt, glittrar och är underbart ända sedan barnsben. Jag köpte ELLE och Damernas värld vid elva års ålder bara för att titta på alla vackra kläder och fotomodeller, (trots att jag tyckte det var oerhört pinsamt att handla "tanttidningar", kunde jag inte låta bli). Jag illustrerade modebilder jämt, jämt och överallt. Det fanns inte ett enda papper som inte var nerklottrat utav fotomodeller i olika poser. Jag hade även stora planer på att skicka mina illustrationer till amerikanska ELLE och franska Vogue. Jag var nog lite smått besatt.

Så i våras sa jag upp min prenumeration på svenska ELLE som jag haft i över 13 år. Lite konstig känsla men tidningen gav mig inget längre. Mode kändes bara ytligt och främmande. Trots mitt enorma intresse för bara några år sedan var det nu som bortblåst.
Men så för ett par dagar sedan ringde de från ELLE, (för jag kan sannerligen säga att de har legat i för att få mig tillbaka som prenumerant.) och gav mig ett så himla bra erbjudande som jag bara inte kunde tacka nej till.
Så nu står jag här med ny prenumeration och ny inspiration från Elsa och kickstartar därför hösten med lite jävlaranamma.

För nu ska jag bli fräsch som en nyponros, vacker som en dag och alldeles, alldeles underbar. Det ni....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar