måndag 4 februari 2013

Lillens rum.


I helgen fixade vi lite (med betoning på lite) med lillens rum. Vi hängde upp lite tavlor och organiserade bland hans saker. Det blev så mysigt och nu kollar jag in i hans rum varje gång jag går förbi och blir lite glad.

Det enda jag önskar nu är att jag kunde tända jordgloben. Men det finns bara ett eluttag och det befinner sig i andra sidan av rummet. Det blir en hemskt ful och lång skarvsladd som vi måste installera i så fall. Får se hur vi löser det.

På byrån finner vi b.l.a. två kartonghus, nallen Torbjörn och en sagobok.

Skjortor och skor på rad. Ordning och reda ska det va.

Det här hängaren är jag så nöjd med. Den ser så nätt och fin ut och den kostade bara 20 kr på loppis.

Griffeltavlan med kulram är jag också glad åt. Den ropade jag in på auktion i somras.
Sen vi fick lillen är det som en helt ny värld har öppnats. Nu kollar jag alltid efter leksaker och diverse barngrejer på loppis och auktioner. Det finns verkligen fina saker att få tag på, vill jag lova.

Åhh, skåpet är också en favorit. Det är tungt som aset och kostade alldeles för mycket, men det är så genuint och praktiskt.
Originalfärgen är jag riktigt sugen att få fram någon gång, men då är det bara att börja skrapa och det har jag inte riktigt tid för nu.

Hoppas nu att lillen ska gilla sitt rum, den dag han förstår sig på´t.

2 kommentarer:

  1. Gillar verkligen rummet. Min favorit är helt klart griffeltavlan med kulram. Jag håller själv på att fixa rummet till lillgrabben och hämtar lite ideer här och var. Kan erkänna att jag behövde lite hjälp att måla så jag tog hjälp av en som jag hittade på Tendea.se och han kom med en hel del förslag om en mer klassisk look något i stil med det du gör. Något nytt för en annan, jag gillar!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt och höra att du tycker om det. Nu återstår bara resten av rummet, men jag har ingen brådska. Får fnurla lite på hur det ska se ut. All anledning att springa på loppis med andra ord.

    SvaraRadera