fredag 1 februari 2013

Min nya almanacka.


För ett par år sedan hörde jag talas om den här tjejen. Jag tyckte om hennes stil men tänkte inte så mycket mer på det, förens jag sprang på den här ljuvliga kalendern och insåg att det faktiskt var hon, som jag då tyckte gjorde så himla fina djurillustrationer faktiskt gjort den.
Jag beställde den direkt och nu hänger den i köket under min extravaganta klocka.


På kroken hänger även nyckeln till klockan. En gång i veckan får den snurra några varv för att visarna inte ska stanna. Himla mysig hussyssla, måste jag säga.

Varje djur gör små uttalanden som är hemskt gulliga.

Jag vet inte varför men jag har alltid varit svag för djur som är illustrerade i kläder. En annan herre, vid namn Ernst Billgren har också målat djur som är porträtterade i kläder. Tycker det är lite smått genialiskt, klart djur ska ha kläder, (fast bara  på målad bild.).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar