onsdag 27 februari 2013

Piggare, gladare och renoveringssugen.

Solen skiner idag. Jag känner mig lite piggare från min förkylning, även lillen känns kryare. Att jag har varit så här sjuk den här vintern känns väldigt jobbigt. Det har liksom bara gått runt, runt och åter runt. Jag är nästan aldrig sjuk i vanliga fall, men jag antar att det bara är att vänja sig nu när man har småbarn. Jag menar, tänk sen när han börjar på dagis, det blir grejer det.

Håller på att planera för vårt sovrum. Det behöver verkligen fräschas upp. Det blir ingen jätte allvarlig renovering men en ny kulör på väggarna, in med lite andra möbler och tillverka en ny sänggavel. Det skulle kännas så skönt att känna någon slag behaglig känsla när man träder in i rummet där man spenderar en större del av dygnets timmar. Idag känner jag bara usch och fy när jag ser vårt verkligen (skit) fula och totalt  oinspirerande sovrum och så ska det ju inte vara. Nej, det är dags för förändring!!

Ska nu baka en kaka till kvällens besök.

Slänger in en bild på Ester som varken är förkyld, har renoveringsbekymmer eller bakar kakor utan är jäkligt nöjd bara hon hittar en pappåse som man kan bo i för en liten stund. Skönt med en icke krävande varelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar