tisdag 12 februari 2013

Surdegar, persikoblom & vårsug.


Äntligen har jag vaknat upp ur min sjukkoma. Idag har jag fått oväntad energi och gjort en massa hussysslor, b.l.a. har jag satt en rågsurdeg, sedan tidigare har jag en vetesurdeg i kylen som väntar på brödbak. Tänkte att i helgen ska det bli premiär för mitt första surdegsbak... någonsin. Det blir ju hemskt passande eftersom mamma och herr B kommer på besök. Ska bli otroligt skönt och roligt med lite folk i huset.

Bjuder här på en bild (generöst va!?) på vårt blommande persikoträd, då jag inte har så mycket annat att visa er och det mina kära vänner är för att jag de senaste två veckorna nästan uteslutande har glott in i husets fyra väggar. Jag menar, man är ju inte så aktiv när flunsan härjar.
Hoppas dock att bilden ger lite vårsug, för jag tror att det är fler med mig som börja längta efter fågelkvitter, ulliga tussilagos och våriga solstrålar som smeker kinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar