tisdag 2 april 2013

Äggröran.

Trots att det blev långa dagar för att lillen bestämde att halv sex var en trevlig tid att stiga upp på så flöt påsken ändå förbi alldeles för snabbt.

En av dagarna bar det av till Äggröran i Runsten. Fäderna var hemma och jag och min vän åkte iväg själva utan babys (tänka sig), men tur var väl det för det blev ju en enda röra. Såklart lyckades vi först köra fel (en bra bit), trots att jag själv anser att mitt lokalsinne är en av de bättre utvecklade sinnena hos mig själv. Sen körde vi såklart fast med bilen i snön på parkeringen och två hungriga damer med spinnande bakhjul är minst sagt en mindre lyckad kombination. Sen var det allmänt grinigt innan vi fick i oss mat. Efter det blev det dock bättre. Gjorde lite bra loppisfynd och fick även titta på djur. Är ju väldigt förtjust i djur. Jag blir alltid så lugn av dem. Ja, så tittade vi lite på konst och andra trevligheter. Sen gick vi tillbaks till bilen och ja se där kunde man se ännu en bil som bestämt sig för att borra ner sina hjul i den djupa snön till ägarnas stora förtret.
Såklart tog jag några bilder också så vi tar en titt på dem tycker jag.
Påskigt var det såklart.

Sprättande höna.

Lite vårtecken fann jag allt vid dikets kant.

Härlig konst.

Så hemskt söta. Man vill ju bara hålla.

Jag är ju en anings svag för hus i sten, så det blev ju en bild på det också.

Gräset är ju grönare på andra sidan staketet. Som vi alla vet.

Så lite fler får och lamm. Jag kan ju inte låta bli.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar