fredag 26 april 2013

Bra grejer.



Saker som just nu gör vardagen finare och lättsammare:

Måttstock:
Just nu springer jag runt i hemmet och mäter, överallt. Jag har flera projekt på gång så då måste man ha koll på minsta millimeter. Så den gamla hederliga måttstocken är helt klart med på listan över en lättsammare vardag.

Russin:
Utan russin skulle min musli smaka nada. Tråkigt nog är de hårt besprutade så jag
hoppas det blir lite bättre med ett ekologiskt alternativ. Sen att asken är rysligt tjusig gör ju inte saken sämre.

Kryddor:
Färska kryddor gillar jag. Jag använder det supermycket på sommaren till diverse matlagning. Det finns inget bättre än att gå ut i trädgården och hämta det som passar till dagens matlagning eller kvällens drink.

Små bokstäver:
Ja dessa ska snart användas till en liten grej jag håller på med. Hoppas det blir tjusigt.

Spets:
Finns det något bättre än spets i tygväg. Nä, tror inte det. Spets vill jag ständigt ha närvarande, så därför har jag det...i mina fönster.

Nagelsax:
Ganska oglamouröst men ack så viktig detalj i hemmet. Hade vi inte haft denna sax till lillen så hade han rivit sig själv, mig och allt runt omkring. Tänk vad små babynaglar växer snabbt. Synd bara att han inte tycker att det är den trevligaste utav aktivitet man kan ägna sig åt. Nej, det är alltid ett lirkande och grejande när det ska klippas.

Ett fint kort:
Eftersom jag är en sucker när det gäller vackra saker så måste jag ha finheter runt omkring mig. En av dessa finheter är denna bild som hänger på mitt kylskåp och jag tittar på den ofta, så som jag gör med allt vackert. Att stanna upp, insupa och betrakta är något jag gör varje dag för att må som en prins(essa).

Köksklocka, (eller vad kallas det för?):
Trots en viss förvirring över tingets benämning så är jag ändå väldigt säker att detta är en sak som behövs hos oss. Eller mest är det min man som använder den, (jag borde) men hade han inte använt den hade nog vissa maträtter varit en aning mörkare i färgen än vad som anses aptitligt, (förlåt make!!!!) Men med en liten baby och en massa andra saker på gång samtidigt så kan tiden för själva tillredningen av maten ibland glömmas bort. Jag gjorde det själv häromdagen. Torrkokade morötter. Gott?..nja.

Körsbärsmarmelad med vanilj:
Förbaskat god blev den. Nu ska det bakas kakor och scones, så den kommer till användning.

Broccoligroddar: 
Dessa små groddar ska tydligen vara väldigt bra för det allmänna hälsotillståndet. Så därför har jag klickat hem en sådan påse och ska alldeles straxt, så fort jag är klar med inlägget, gå till köksbordet och pilla lite med fröna och hoppas att det blir ett fantastiskt resultat.



1 kommentar: