fredag 19 april 2013

Hyllan.


Äntligen har den kommit upp, den lilla hyllan på murstocken. Eftersom jag är lite omständlig av mig så vill jag inte ha en hylla som redan är färdigt vit i butik utan jag vill måla själv, för att få den rätta känslan. Så därför blir det ju så att allt tar så mycket längre tid när man ska inreda saker och ting. Men enligt mig blir det så mycket finare. Så nu är jag hemskt glad och nöjd med vårt nya tillskott. Lite som pricken över i:et i vårt härliga kök.

Måste köpa kritor till griffeltavlan så jag kan skriva små meddelanden till väl valda personer.

Att hänga små krokar under hyllan är jag väldigt svag för. Hyllan blir så levande på nåt sätt och det blir ytterligare en smart förvaring. Ta min mormor t.ex, hon har satt krokar på undersidan på en av hyllorna i sitt ena köksskåp. Där förvarar hon sitt vardagsporslin och för att spara plats har hon hängt upp alla kaffekoppar med öron i krokarna och under kopparna kan hon placera annat. Mycket bra när man har begränsad yta.

Nu ska det bara upp en liten radio på hyllan så är allt på plats.

Trevlig helg på er alla!

2 kommentarer:

  1. Att hänga kopparna på krokar, det såg jag ofta, när jag var barn. Ett smart sätt att spara yta. Det var normalt att en tvåbarnsfamilj bodde i en tvåa på c:a 50 kvadrat, när jag var liten. Tidigare bakåt i tiden var det vanligt att flerbarnsfamiljer bodde i ettor. Familjerna fick uppfinna alla tänkbara knep för att spara utrymme.
    MVH, Twisted

    SvaraRadera
  2. Att bo litet kan sannerligen vara frustrerande, men jag ser det som en utmaning, en rolig sådan. Att komma på smarta lösningar när det gäller förvaring är ju bland det bästa med inredning och saknar man inspiration är det bara att bli bekant med vår historia. Ganska snabbt förstår man då hur briljanta idéer de många gånger hade, (precis som du skriver).

    SvaraRadera