torsdag 18 april 2013

En feel good dag, minst sagt.

Igår tog jag en sväng ut på landet och träffade de goa damerna E & H. Eftersom vi har rätt så nykläckta bebisar alla tre så passar det ju utmärkt bra att ses över en fika och ta en promenad. Vädret var också kanon så det hela blev alldeles förträffligt. Mer sånt.

Då jag endast hade mobilkameran att tillgå så blev det lite mindre bra kvalitet på bilderna, men så får det va den här gången. Våren är ju i alla fall här nu. Underbart!

E bor så otroligt vackert. Det här huset är dock inte hennes utan prästgården till socken där hon huserar och tydligen ska herr Linné varit här och spatserat under sin resa på Öland. Ja, de historiska vingslagen var ständigt närvarande under vår promenad.

 
På Öland är det inte svårt att finna hus och uthus som ser ut så här och speciellt inte där E bor. Jag blev verkligen positivt överraskad utav den vackra omgivningen. Ett ställe att själv slå ner sina bopålar på...kanske?

Vasstak, det är något jag hade önskat på min lada vid min stuga. Men det är dyrt, fast alldeles, alldeles underbart.

Sen hälsade vi på de här skönheterna. Välbehag spred sig i magtrakten när ljudet av hönor som småpratade och tuppar som gjorde triumferande fanfarer. Vill ha så mycket.

Slutligen en bild på den här granna tuppen. Så stilig, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar