tisdag 23 april 2013

Otåliga jag måste få odla nu.


Köksbordet svämmar för tillfället över utav olika odlingar. Jag är så sugen att komma igång nu. Få plantera och så i mitt friland, dra upp lite ogräs (i lagom mängd), bygga min djupsäng. Få jordiga händer.
Men eftersom det är en liten bit kvar innan jag helt kan hänge mig åt min stora hobby så belamrar jag som sagt köksbordet med olika planteringar och kollar mina fröpåsar ifall det inte finns något mer jag kan förodla. Det borde ju vara några frön jag kan pilla ner i någon plastbytta, men nej resterande frön ska tydligen sås, direkt i landet.
Måste också tipsa om den här lilla flaskan, ett ekologiskt algextrakt. Efter att ha läst om den är mina förväntningar skyhöga. Jag tror nu att mina grödor kommer växa sig dubbelt så stora, smaka dubbelt så gott och kan stå emot alla hemska sjukdomar. Den är helt enkelt min nya bästis, utan att jag överhuvudtaget vet om den är så fantastisk som den utger sig för att vara. Mycket har den att bevisa, den lilla rackaren. Vill du läsa mer om extraktet och kanske få en mer realistisk syn än jag har så tycker jag att du går in och kollar här på Runåbergs fröer. Där står all information.

Jag har även knipsat av en gren från persikoträdet, bara för att få lite blomster här hemma...

och nu är knopparna på god väg att slå ut. Härligt!!!


1 kommentar: